Fabbroz75 ha scritto:P.S. se qlcuno ha qlche sorgente per aprire finestre in SDL, mi farebbe felice :)
Un primo aiuto:
Qui c'è codice per creare e aprire finestra SDl usando OpenGL
http://www.plunk.org/opengl/intro_paper.html
(In AmigaOS dovresti usare MiniGL, in MorphOS TinyGL)
Altro giro, altra mano altro aiuto (come usare OpenGL in SDL):
http://www.tuxdash.de/index.php?menue=S ... anguage=EN
http://jnrdev.72dpiarmy.com/en/howtosdldevcpp/
http://www.splike.com/howtos/sdl.html
Altre info su come aprire finestre in SDL:
http://lists.spi-inc.org/pipermail/fres ... 01839.html
For SDL using OpenGL, essentially SDL opens the window for you and then you
make standard OpenGL calls. I have an example of this compiled and running
on my system.
[CUT]
The SDL OpenGL support uses your existing OpenGL libraries (using OpenGL
hardware if you have it setup), but has its own SDL window open function to
use so that SDL knows about the window.
Spero che Andrea Palmatè che ne sa molto più di me sulla programmazione, possa aiutarti con più profitto che le mie umili ricerche google.
P.S.:
Leggo ora sul sito di Amigaworld.net che l'utente spotUP (insieme con Varthall) chiedono a Hyperion le beta SDL/GL per SDK AmigaOS 4.0:
Dear Hyperion.
When the betas of RRootage and Xmoto (SDL/GL) ports got released by me and varthall you mentioned that the bugs that prevent these games and other possible SDL/GL apps to run without glitches was already fixed.
Couldn't you _please_ consider releasing a very small update with the needed fixes to the SDK and libs for us to be able to compile and use SDL/GL stuff?
Così da compilare direttamente SDL/GL.
http://amigaworld.net/modules/newbb/vie ... 0&forum=14
Contattali!